02.12.2011

På kryss og tvers i Kina



Te-plukker i Moganshan (øst Kina). Dette område er kjent for Longjing, grønn te.

En liten dagligvarehandel i en landsby i Lijiang, Yunnan provinsen (sør-øst Kina). Landsbyen er bebodd av Naxi folk, en av de mange minoritetsgruppene i distriktet. 

Lijiang, "Snow Mountain" (5600 moh) i bakgrunnen.

Zhangjiajie, dette er område der scener fra filmen "Avatar" ble innspillt.

"Sandmountains" i Xinjiang provinsen.

Muztagh Ata 7509 moh, Xinjiang provinsen. Lake Karakol i forgrunnen.

Dette er den eldste rasteplassen langs Silkeveien. De stoppet her fordi det var beite for kamelene her. Litt grønt gress er det jo... Det bor fortsatt folk i husene...
Pinjiang lu, dette er en av de mange kanalene i Suzhou (øst-Kina).

5 kommentarer:

  1. Så mange flotte bilder fra et spennende land.
    Jeg er særlig facinert av fjellbildene. Skulle gjerne vært på toppen av snowmountain altså:-)

    Takk for besøk og hyggelig kommentar!

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar.
    Fint at det er noen som titter innom... Har vært blogger i bare to dager, så ALT er nytt og ukjent, MEN morro ; )
    Ønsker deg ei fin helg!

    SvarSlett
  3. Det er som å besøke en annen verden, når jeg kikker innom bloggen din, Anita. Så fantastiske bilder!
    Har du tatt alle bildene? Bruker du Photo-shop for å bearbeide fargene?
    Får lyst til å ut å reise når jeg ser bildene dine.
    God adventshelg ønskes dere på Gjøvik :o)

    SvarSlett
  4. Har du forresten vært innom denne siden?

    http://www.norskefotoblogger.org/

    Her har du muligheten til å spre nyheten om bloggen din, vet du.

    SvarSlett
  5. Takk for tipset og hyggelige kommentarer Elisabeth! Alle bildene er mine og photoshop har jeg ikke lært meg ennå ; )
    God helg til deg din kjære

    SvarSlett